Prive winkelen
Kleding shoppen is vaak een concreet begin van het winkeljaar. De Black Friday deals van Thanksgiving Day zijn een lust voor het oog van de shopper en een boost voor de portemonnee. Privé winkelen Het begin van het jaar is een tijd van specials, van beperkte tijd en daarom wordt het sterk aangemoedigd om regelmatig op deze dag te winkelen.
Het belangrijkste evenement van de dag is de Thanksgiving Day-uitverkoop, dit is de belangrijkste focus van de reclame-industrie van retailers. Deze dag wordt over de hele wereld gevierd door de beste deals van over de hele wereld binnen te halen. In de VS vindt dit evenement elk jaar op hetzelfde tijdstip plaats: Thanksgiving. In andere landen wordt de dag gevierd in de verschillende winkelcentra.
Het evenement wordt op de meest creatieve manier gevierd. Uren voor de opening van de handel worden de deuren van de winkels gesloten en speelt een speciale band, meestal bestaande uit leden van de branchevereniging Stores, stevig door. Klanten en personeel moeten speciale pakken en schoenen dragen, en vaak zullen ze dezelfde kostuums aantrekken. De sfeer is jubelend, iedereen is tot in de puntjes gekleed, zowel veteranen als beginnende winkelbewakers. De dag is kleurrijk, jubelend en iedereen luidt de klokken alsof het een bruiloft was.
Nadat de band klaar is met spelen, staan klanten in de rij om de gratis Thanksgiving-maaltijd, een erelijst en een ton kalkoen te krijgen. Veel mensen beginnen al te lopen voordat de winkel opengaat om te voorkomen dat ze vertrapt worden. Dit is een bekend feit dat de verkoop van Thanksgiving-dagen bijna nooit eindigt, omdat ze nog een aantal dagen uitverkocht zijn.
Na de derde dag van de uitverkoop beginnen veel winkels de resterende Thanksgiving Day-artikelen te verwijderen om te beginnen met schoonmaken en voorbereiden op het kerstseizoen.
Cybermaandag is het nieuwe zwart
Na de Thanksgiving-vakantie hebben de retailexperts de grootste online verkoop van het jaar gepland. Het heet Cybermaandag. Deze verkoop is specifiek ontworpen om de vakantie-uitgaven te stimuleren. In de loop der jaren is de term Cyber Monday gebruikt om de noodzaak om tijdens de gunstige dagen van het jaar te besteden te promoten. Het idee achter dit idee is dat consumenten graag dezelfde producten krijgen die ze altijd voor minder geld hebben gekocht.
Een zegen voor de online ruimte komt in het aantal mensen dat tijdens de verkoop toegang zal krijgen tot de website van een winkel. Als de winkel een website heeft, is het moeilijk te geloven dat niet alle artikelen online worden verkocht. De winkeliers zorgen voor extra stoelen, tassen, dienbladen en drankbakjes, maar als de webmaster instructies krijgt dat de verkoop een succes wordt, zullen veel mensen buiten de boot vallen. Het is moeilijk te geloven dat de meerderheid van de klanten niet zal typen, als ze weten waar de producten zijn.